Chonburi -
Yli 120 thaimaalaista ja ulkomaista yrityssijoittajaa osallistui tänään 24. syyskuuta Pullman Pattaya Hotel G:ssä konferenssiin, jossa käsiteltiin Pattaya Green line monorail -hankkeen rakentamista ja paikallisen joukkoliikennejärjestelmän kehittämistä.
Seminaarin isännöi Pattayan viranomainen, jota johti Pattayan apulaisjohtaja Pramote Tubtim. Seminaarin tarkoituksena oli tiedottaa virallisesti toteutettavuustutkimuksista, ympäristövaikutuksista ja yksiraiteisen liikennejärjestelmän kehittämissuunnitelmista ja vaihtaa ajatuksia.
Joukkoliikennejärjestelmän kehitysprosessi on jaettu 3 vaiheeseen, joissa on lyhyen, keskipitkän ja pitkän aikavälin suunnitelmat vuodesta 2020 vuoteen 2036. Koko hanke sisältää 19 reittiä; Apulaispäällikön mukaan 4 pääreittiä ja 15 lisäreittiä.
Green Line monorail on aloitusprojekti, ja se koostuu 13 sky-train-asemasta Pattayan suurnopeusjuna-asemalta Bali Hain laiturille. Rakentaminen käsittää liikennesaarekkeita kaupungin teillä huoltoasemien, junapysäköintiasemien ja transit-oriented development (TOD) rakentamiseksi. Kartta aikataulun mukaisista pysäkeistä ja asemista on alla.
Yksiraiteisen rautatien kannattaja Pongthawee Lertmanyawit kertoi Associated Pressille, että konferenssi oli kiinnittänyt paljon huomiota yksityiseen sektoriin ja saanut toistaiseksi positiivista palautetta.
Mukaan edellinen hankeilmoitus viime kuussa, Pattayan monorail-rakentamisen odotetaan alkavan vuonna 2024, ja sen uskotaan tuovan matkustajia Pattayan alueen monien huippunähtävyyksien ja paikkojen, kuten ostoskeskusten, Walking Streetin, Bali Hai Pierin ja muiden matkailunähtävyyksien, välillä.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Seuraa meitä Facebook, Twitter, Google Uutiset, Instagram, TikTok, Youtube, Pinterest, puhe, Fläppitaulu or Tumblr
Osallistu keskusteluun Facebook-ryhmässämme https://www.facebook.com/groups/438849630140035/ tai alla olevissa kommenteissa.