Pattaya-
Pattaya City kokoontui eilen iltapäivällä kaupungintalolla kaupungin huippuvirkamiesten, asukkaiden, paikallisten yritysjohtajien ja toteutettavuusjohtamisprojektin johtajien kanssa keskustellakseen pitkään suunnitellusta yksiraiteprojektista alueelle.
Olemme käsitelleet tätä useaan otteeseen täällä Pattaya Newsissa, muun muassa puhuneet nykyisestä toteutettavuusprojektista ja yksiraiteisen radan ympärillä tehtävästä työstä. Voit katsoa joitain aiempia artikkeleitamme aiheesta alta:
Kaupunki oli viime vuonna todennut, että kun kaupunkia tehtiin jätehuollon rakennustöissä, mukaan lukien suurempien viemärijärjestelmien asentaminen ja sähkökaapeleiden siirtäminen maan alle, että kun nämä työt on saatu päätökseen, kaupunki ryhtyisi jälleen korjaamaan yksiraiteista rataa. Huolimatta Covid-19 Coronavirus -tilanteesta, joka viivästyttää Pattayan rakennustöitä useita kuukausia, salaojitusprojektin odotetaan valmistuvan seuraavien kuukausien aikana, mikä tarkoittaa, että kaupungintalo keskittyy jälleen parempaan joukkoliikennejärjestelmään. .
Osana toteutettavuusprojektia esitettiin kolme vaihtoehtoa, mukaan lukien monorail, raitiovaunu katutasossa ja metro. Pelkästään toteutettavuusprojektin ja tutkimuksen arvioidaan maksavan 70 miljoonaa bahtia, kaupungintalon apulaispormestari Manot Nongyai totesi eilen iltapäivällä lehdistölle.
Tämä hanke on osa Itäisen talouskäytävän yleistä työtä, jonka tarkoituksena on parantaa Thaimaan itäosan yleistä infrastruktuuria ja joka sisältää useita yksittäisiä hankkeita, mukaan lukien juuri avattu uusi Map Ta Phut -tie. Se sisältää myös uusi terminaali U-Tapeon lentoasema, joka avattiin hiljattain.
Voit lukea lisää kaikista itäisen talouskäytävän hankkeista ja ehdotuksista täältä.
Toteutettavuustutkimusprojektin johtaja Pongtawee Lertpanyawit kertoi foorumilla eilen iltapäivällä, että tutkimuksessa oli huomioitu raitiovaunu, yksiraiteinen rata ja metro ja päätettiin, että Pattayan alueen toteuttamiskelpoisin vaihtoehto oli yksiraiteinen järjestelmä. Hän lisäsi, että tämä järjestelmä maksaisi vähemmän kuin kaksi muuta vaihtoehtoa ja aiheuttaisi vähemmän rakennusvaikutuksia alueelle.
Nykyinen suunnitelma on asentaa yhdeksän kilometriä yksiraiteinen rautatie, joka kulkee Pattayan rautatieasemalta moottoritien, Northern Pattaya Roadin, Pattaya Second Roadin ja Thapphrayan risteyksen kautta Bali Hai Pier -laiturille, joka on Pattayan läpi matkustavien pääreitti. , herra Pongtawee kertoi foorumille eilen. Reitillä olisi yhteensä yksitoista pysäkkiä.
Apulaispormestari Manot Nongyai kertoi foorumille, että kaupunkia ovat vaivanneet liikenneongelmat huolimatta kaupungin vakaasta talouskasvusta (tietenkin ennen Covidia) ja että tulevaisuuden kehityssuunnitelmiin on sisällyttävä kaupungin parempi joukkoliikenneohjelma, joka on myös puhtaampaa ja vähemmän ajoneuvoja tiellä.
Manot totesi uskovansa, että turisteja palaa Pattayaan "suurin määrin", kun Covid-19-tilanne rauhoittui ja toipui maailmanlaajuisesti seuraavan vuoden aikana ja matkustuskysyntä lisääntyi, kun ihmiset olivat kuukausia lukittuna omissa maissaan. koteja.
Mitä tulee investointeihin ja hankkeen rahastoon, Manot totesi, että tämä tehdään julkisen ja yksityisen kumppanuuden alaisina, kuten muussa Itäisen talouskäytävän hankkeessa, ja lisätietoja paljastetaan tulevaisuudessa. Osan tämän hankkeen investoinneista odotetaan tulevan mahdollisesti ulkomailta.