Thaimaalaisten arvioidaan tekevän 2.6 miljoonaa kotimaanmatkaa, yhteensä noin 8.76 miljardia bahtia kansallisen äitienpäivän pitkän viikonlopun aikana, joka kestää 12.-14. Määrä on kuitenkin laskenut viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta johtuen inflaatiosta ja erilaisista tekijöistä.
Thaimaan matkailuviranomaisen (TAT) kuvernööri Yuthasak Supasorn totesi, että viranomaiset odottavat kotimaan matkailun vähentyvän tälle pitkälle viikonlopulle, koska suurin osa thaimaalaisista on jo tehnyt matkoja kuuden päivän loman aikana heinäkuun lopussa. Tämän viikonlopun matkat ovat todennäköisesti päiväretkiä lähikohteisiin, mikä pienentää hotellimajoitusta ja matkailuun liittyviä palveluita.
Thaimaan matkailuneuvoston äskettäinen tutkimus tämän viikonlopun matkoista vastaa TAT:n ennustetta, ja 23 % vastaajista suunnittelee matkustamista maakuntansa sisällä. Noin 21 % haluaa viettää yön lähimaakunnissa ja lähes 20 % järjestää päiväretkiä muille alueille.
Samaan aikaan TAT raportoi, että Bangkok oli suosituin kotimainen kohde pitkän lomaviikonloppuna 28. heinäkuuta - 2. elokuuta yli 600,000 3.13 matkalla ja yhteensä 367,190 miljardia bahtia matkailutuloista. Itäinen alue oli toiseksi eniten vierailtu, 1.34 290,350 matkaa ja 1.11 miljardia bahtia matkailutuloilla. Kolmanneksi sijoittuivat pohjoiset maakunnat XNUMX XNUMX käynnillä ja XNUMX miljardin bahtin tuloilla.
Edellinen artikkeli on Thaimaan hallituksen PR-osaston NNT lehdistötiedote.