Eksklusiivinen haastattelu ASEANin johtavan mobiilitelematiikan toimittajan DRVR:n toimitusjohtajan kanssa

Ihmisen elämässä ei ole parasta paikkaa maailmassa – vain oikea paikka. Ihanteellisen paikan löytäminen työskentelyyn ja iloiseen yhteiselämään ei kuitenkaan ole kävelyä puistossa, mutta David, DRVR:n toimitusjohtaja, onnistui! Tällä hetkellä hän asuu vaimonsa kanssa Pattayassa ja hänellä on uusi toimisto Skybeach Condossa kehitystiimille, joka työskentelee rannalta! 

Otetaan lisätietoja hänestä ja hänen yrityksestään ja kerrotaan hänen näkemyksensä Thaimaasta. - mitä hän tekee? Mikä sai hänet päättämään asua ja hankkia toimiston Pattayassa? 

 

K: Hei David, kerro minulle vähän itsestäsi ja elämästäsi Pattayassa.

 

V: Olen David Henderson, DRVR:n toimitusjohtaja ja perustaja. Olen asunut Thaimaassa 7 vuotta vaimoni Ana (romanialainen) kanssa. Synnyin Seychellien saarilla Afrikan rannikon edustalla. Ensimmäiset viisi vuotta Thaimaassa asuessani asuin Bangkokissa, mutta muutin Pattayalle vuonna 2021. Kyllästyin ilmansaasteisiin ja jatkuvaan tulviin. 

K: Esittele yrityksesi.

V: DRVR (Pronounced Driver) käyttää tekniikkaa, joka auttaa tekemään teistä turvallisempia ja vähentämään CO2-päästöjä. Käytämme älypuhelimen antureita havaitsemaan onnettomuuksia, arvioimaan CO2-päästöjä ja antamaan kuljettajille ja ajajille palautetta ajosta. 

Myymme palveluitamme tilauspohjaisesti muille yrityksille. Jos tiedät yrityksiä, jotka ovat kiinnostuneita hiilidioksidipäästöjen ja liikenneonnettomuuksien vähentämisestä, keskustelemme mielellämme heidän kanssaan. Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse info@drvr.co tai vieraile osoitteessa Shop 2, Skybeach Condo.

K: Miksi perustit Thaimaahan? 

V: DRVR:n perustajat ovat kaikki kotoisin Australiasta. Työskentelimme yhdessä Australian johtavan tiepalveluyrityksen RACV:n kanssa. Päätimme löytää DRVR:n vuonna 2015 ja päätimme siirtää yrityksen Thaimaahan. Valitsimme Thaimaan autojen ja moottoripyörien alkuperäisvalmistajien suuren keskittymisen ja suhteellisen suuren vakuutusalan vuoksi. Tuohon aikaan Thaimaassa oli myös merkittävä ja kasvava Startup-skene. 

K: Miksi Pattaya? 

V: Valitsimme Pattayan useista syistä. Se on kätevällä paikalla alle 90 minuutin päässä Swampyn lentokentältä ja kahden tunnin päässä Bangkokista. Se on kätevä myös itärannikolle. Meillä on useita asiakkaita lyhyen ajomatkan päässä täältä. Pattaya tarjoaa myös edullisen vuokran, hyvät koulut ja upean rantaelämän ilman Bangkokin saastumista ja liikennettä. 

K: Miltä tiimiyhteistyö näyttää yrityksessä?

V: DRVR:llä on tällä hetkellä 23 työntekijää ympäri maailmaa. Meillä on kehityskeskus Wongamat Beachillä. Meillä on henkilökuntaa 15 eri maasta: Australiasta, Thaimaasta, Ukrainasta, Venäjältä, Myanmarista, Etiopiasta, Isosta-Britanniasta ja Hongkongista. Suurin osa henkilöstöstämme on ohjelmistokehittäjiä tai teknisiä ihmisiä.  

Meillä on melko nuori tiimi, mutta myös muutamia kokeneita ihmisiä tasapainottamaan asioita. Haemme työntekijöitä, joten jos olet kiinnostunut ohjelmistoista, telematiikasta tai datasta, ota meihin yhteyttä. 

 

K: Mikä on yrityksesi tavoite?

V: Olemme päämäärätietoinen yritys. Ensisijainen tavoitteemme on vähentää liikenneonnettomuuksia. Yritys on voittoa tavoitteleva yritys ja toimii pienenä, nopeasti kasvavana yrityksenä. 

 

K: Puhutaanpa projekteista. Onko sinulla parhaillaan käynnissä projekteja? 

V: DRVR:llä on useita projekteja, joiden parissa työskentelemme tällä hetkellä. Aiemmin tänä vuonna julkaisimme uuden ratkaisun, jonka avulla ajoneuvojen omistajat voivat nähdä, kuinka paljon heidän ajoneuvonsa hiilidioksidipäästöjä on. Pyrimme laajentamaan sitä auttamaan ihmisiä vähentämään hiilijalanjälkeään muuttamalla ajotapaansa. Luomme tekoälyn avulla suositusmoottorin, joka näyttää kuljettajille, kuinka he voivat vähentää hiilidioksidipäästöjään. 

K: Mitä isoja projekteja odotat vuodelta 2023?

V: Meillä on useita jännittäviä projekteja tulossa. Liikevaihtomme on kasvanut merkittävästi viimeisen 12 kuukauden aikana. Aiomme sulkea A-sarjan kierroksen tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä japanilaisen strategisen kumppanin kanssa. 

 

K: Koska yrityksesi keskittyy turvallisuuteen, jaa näkemyksesi Thaimaan liikenteestä ja auto-onnettomuuksista.

V: Liikenneturvallisuus on historiallisesti ollut ongelma Thaimaassa, sillä YK:n raportit osoittavat, että Thaimaa sijoittui toiseksi maailmassa Libyan jälkeen liikennekuolemien osalta (2014). Hyvä uutinen on, että tieliikennekuolemat ovat vähentyneet jonkin verran ja Thaimaan sijoitus on parantunut 2. huonoimmasta sijasta 8. pahimpaan. Monet yritykset ovat alkaneet ottaa käyttöön teknologiaa, joka auttaa vähentämään tieliikenneonnettomuuksia, mukaan lukien ratkaisut, kuten Drive Safe -tuotteemme. 

K: Jos sinulla olisi valtuudet muuttaa jotain Thaimaassa, mikä se olisi ja miksi? 

V: Tämä on erittäin poliittisesti latautunut kysymys. Meillä on yrityksen politiikka olla sekaantumatta politiikkaan. Olemme ensisijaisesti kiinnostuneita liikenneonnettomuuksien vähentämisestä ja liikenneturvallisuuden parantamisesta. Hallitus on toteuttanut useita myönteisiä toimia, kuten pakollisten lasten turvaistuinten käyttöönotto. On olemassa konsepti nimeltä Cobra-efekti. Kobraefekti on suorin kieroutunut kannustin, tyypillisesti siksi, että kannustin palkitsee tahattomasti ihmisiä ongelman pahentamisesta. Termiä käytetään havainnollistamaan, kuinka väärä stimulaatio taloudessa ja politiikassa voi aiheuttaa ei-toivottuja seurauksia.

Paras esimerkki tästä on äskettäin käyttöön otetut merkittävät sakot ja rangaistukset vaarallisesta ja holtittomasta ajamisesta. Haudattu laskun sisään "Oikeushaasteessa hävinnyt liikennepoliisi joutuu kurinpitotoimiin". Näin liikennepoliisit ovat varovaisempia lippujen myöntämisessä. Tämä on loistava esimerkki kobraefektistä. Ota käyttöön ankarampia rangaistuksia, mutta lisää sitten pistos häntään, mikä tarkoittaa, että niitä ei useimmissa tapauksissa panna täytäntöön. 

Poliisilta vaaditaan usein tiukempaa valvontaa ja tehostettuja toimia, mutta jokaisen on kuitenkin otettava jonkin verran vastuuta liikenneturvallisuudesta. Kuljettajan koulutus ja valmennus voivat vaikuttaa merkittävästi liikenneturvallisuuteen. Muissa maissa, kuten Australiassa, nuorilla kuljettajilla on pakollinen valvottu ajo. Nähtäväksi jää, miten tai toimiiko tämä Thaimaassa. 

K: Kuvaile itseäsi kolmella sanalla

A: Intohimoinen, poikkeamaja kimmoisa. Olen todella intohimoinen kaikessa tekemisessäni, panostan asioiden hoitamiseen. Olen aina ollut ulkopuolinen tai ulkopuolinen. Esimerkiksi nuorempana liityin kommunistiseen puolueeseen ja se tapahtui Berliinin muurin murtumisen jälkeen! En ole koskaan oikeastaan ​​välittänyt siitä, mitä ihmiset ajattelevat minusta, enkä ole kiinnostunut pariutumaan väkijoukkoon. Näen asiat hieman eri tavalla kuin useimmat ihmiset. 

Vitsi, jonka olen muutaman kerran kuullut liiketoiminnan harjoittamisesta Thaimaassa, menee suunnilleen näin. "Kuinka päädyit miljoonan dollarin liikeyritykseen Thaimaassa?" Aloita 2 miljoonalla dollarilla ja mene alas!

Mutta vakavasti, startup-yrityksen käynnistäminen ja jonkinasteinen menestys on tarpeeksi vaikeaa. Tämä taistelu on vielä vaikeampaa sellaisissa maissa kuin Thaimaa. Jos olisin tiennyt liiketoimintaympäristön ja hallituksen määräykset ennen perustamistani Thaimaahan, en olisi koskaan tehnyt niin. Olisivatko asiat olleet toisin Malesiassa tai Vietnamissa? En osaa sanoa, ja sitä on turha spekuloida. 

Viimeiset 6 vuotta ovat olleet todellista kamppailua, esimerkiksi vuonna 2018 menetimme suurimman asiakkaamme – reilusti yli 80 % liikevaihdostamme. Meidän piti päästää suurin osa henkilökunnasta mennä. 

K: Kuinka ottaa yhteyttä yritykseesi, jos joku on kiinnostunut yrityksestäsi?

Myymme ensisijaisesti Business to Business. Ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita käyttämään tuotteitamme tai ryhtymään kumppaneiksi ja agenteiksi, voivat ottaa meihin yhteyttä verkkosivustomme kautta www.drvr.co – siellä on numerot ja sähköpostiosoitteet englanniksi ja thaimaalaisille. 

Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/