Kansallinen -
Thaimaan ministerivaliokunta päätti eilen 14. syyskuuta antaa lakeja ja määräyksiä sellaisten mainosviestien hallitsemiseksi, jotka voivat heidän mukaansa laukaista sosiaalisia haittoja sekä viestejä, jotka viittaavat Thaimaan korkeimpaan instituutioon.
Apulaishallituksen tiedottaja Traisulee Traisoranakul totesi, että valiokunta on hyväksynyt ministeriön asetusluonnoksen, jossa määrätään sellaisten tavaroiden tai palveluiden mainonnasta, jotka voivat aiheuttaa vaaraa ja haittaa yleisölle, sekä luonnoksen alkoholijuomien ja kofeiinia sisältävien juomien mainonnan peruuttamiseksi elokuvateattereissa. ja mainostauluilla.
Tällaisia mainoksia ovat hänen lausunnon mukaan myös viestit, joissa mainitaan ilmaislahjoja, uhkapelipalkintoja ja lahjoituksia tai oikeuksia/etuja ilmaiseksi.
Lisäksi kielletään vielä laillisesti rekisteröimättömien tai rekisteröityjen asuntojen ilmoittamatta tietoja tai tontteja ja asuntomyyntiä ilmoittamatta laissa säädettyjen ehtojen mukaisesti.
Asetusluonnos sisältää myös viestejä ja mainoksia, jotka viittaavat Hänen Majesteettiinsa kuninkaan, kuningattareen, perilliseen tai valtionhoitajaan, joka on tehty ilman kuninkaallista lupaa, ellei se ole laissa määrätty lausunto tai kuninkaallisen perheen lupa. .
Lisäksi elokuvateattereissa ja mainostauluilla tapahtuvaa alkoholijuomien ja kofeiinipitoisten juomien mainonnan peruuttamista koskevaa luonnosta tarkastellaan edelleen, koska tällä hetkellä on olemassa vastaavia mainoksia erityisesti sääteleviä lakeja, mukaan lukien vuoden 2008 alkoholijuomien valvontalaki ja elintarvikelaki. Näin varmistetaan, että kaikki lait ovat "samalla sivulla" ja ettei siellä ole harmaita alueita.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Seuraa meitä Facebook,
Liity LINE-palveluun saadaksesi rikosilmoituksia!