Lehdistötiedote: Thaimaan maakuntien väliset matkapalvelut oikaistu tästä tulevasta keskiviikosta, jotkut lentoyhtiöt keskeyttävät useimmat kotimaan lennot

Seuraava on Thaimaan matkailuviraston lehdistötiedote. Heidän lausuntonsa ja mielipiteensä ovat heidän omiaan.

Bangkok, 19. heinäkuuta 2021 – Thaimaan matkailuviranomainen (TAT) haluaa tarjota päivityksen maakuntien välisestä lento-, bussi- ja venematkailusta Thaimaan sisällä uusimman COVID-19-rajoitusten kierroksen jälkeen enimmäis- ja tiukasti valvotuille alueille tai "tummapunaisen alueen" maakunnille. Voimassa 14 päivää keskiviikosta 21. heinäkuuta 2021 alkaen. Näitä vyöhykkeitä ovat Bangkok ja Chonburi, Pattayan koti.

Joihinkin kuljetuspalveluihin on vaikuttanut joko aikataulun muuttaminen tai keskeytys seuraavasti:

Lentomatkustus

Bangkok Airways

Bangkok Airways on vahvistanut kotimaan lentojen liikennöinnin 20 asti. Tämän jälkeen eräillä kotimaan reiteillä lykätään toistaiseksi, ja niiden oli määrä jatkua 2021. Näitä ovat muun muassa Bangkok-Chiang Mai (vv), Bangkok-Phuket (vv), Bangkok-Sukhothai (vv), Bangkok-Lampang (vv) ja Bangkok-Trat (vv). Säännölliset Bangkok-Samui-lennot keskeytetään väliaikaisesti 1 alkaen.

Seuraavat lennot jatkavat normaalisti:

  • Bangkok-Samui: Kolme päivittäistä sinetöity reittilentoa, jotka palvelevat Samui Plus -ohjelman kautta Samuilla vierailevia kansainvälisiä transito-/vaihtomatkustajia.
  • Samui-Phuket: Neljä viikoittaista lentoa maanantaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin, mikä tukee Phuket Sandbox -projektia.

Matkustajat, joita koskee tilapäinen lentokielto, voidaan vapauttaa uudelleenvarauksen maksuista tai vaihtoehtoisesti he voivat pyytää hyvitystä matkasetelinä käytettäväksi myöhempään lipunmyyntiin. Tarvittavat muutokset voidaan tehdä 24 tuntia ennen lähtöä. Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.bangkokair.com/travel-voucher.

Matkustajat, jotka haluavat muuttaa matkaansa ilman uutta matkapäivää (avoin lippu), voivat lähettää pyyntönsä https://forms.office.com/r/WjcEEfQX2L 24 tunnin sisällä ennen suunniteltua lähtöpäivää.

Bangkok Airwaysiin saa yhteyden seuraavan kanavan kautta: Call Center Puh. 1771 ja +66 (0) 2270-6699 (08.00-20.00), PG Live Chat https://bit.ly/PGLiveChatEN ja sähköposti booking@bangkokair.com.

Matkustajia kehotetaan myös tarkistamaan säännöllisesti viranomaisten ilmoitukset; kuten Center for COVID-19 Situation Administration (CCSA), lentokentät Thaimaassa ja Department of Airports.

Nok Air

Nok Air on ilmoittanut jatkavansa lentoja 19.–20, kun taas 2021 alkaen matkustajia kehotetaan tarkistamaan lentoaikataulut, varaamaan lennot ja hallitsemaan varauksia alla olevan QR-koodin avulla.

21.-31 matkustaville matkustajille Nok Air pitää lipussa automaattisen luottokorttirajan. Seuraavat ehdot ovat voimassa:

  • Voidaan käyttää kaikentyyppisiin lippuihin.
  • Lipussa oleva luottokorttiraja voidaan pitää 31 asti.
  • Mikäli uuden lipun hinta on korkeampi kuin alkuperäinen hinta, matkustajan on maksettava erotus. Uuden matkustuspäivän tulee olla 31 mennessä.
  • Jos matkustaja haluaa käyttää luottokuorta, lippuja voi varata Nok Air Call Center 1318:n ja Nok Air Sales Boothin kautta.

Matkustajat voivat muuttaa ja varata matkapäiviään osoitteessa www.nokair.com.

Thai Lion Air

Thai Lion Air on ilmoittanut jatkavansa kotimaan lentoja 20 asti.

Thai Smile Airways

THAI Smile Airways on ilmoittanut palvelun väliaikaisesta keskeyttämisestä kaikilla kotimaan lennoilla 21.–3 (2021 päivää). Lisäksi kaikki lennot Phuketiin ja Hat Yaihin liikennöivät 14 asti.

Matkustajat, joilla on matkalippu 21.–3, voivat valita yhden seuraavista vaihtoehdoista:

  • Lennon päivämäärän tai reitin muutos: lennonmuutos tulee pyytää 4 tuntia ennen alkuperäistä lähtöaikaa ilman muutosmaksuja.
  • Hyvityspyyntö: Voidaan pyytää täyttä hyvitystä EMD-hyvityksenä, jolloin matkustajat voivat säilyttää hintansa arvon luottotilillä tulevaa matkaansa varten (vanhenee 365 päivän kuluttua EMD:n hyväksymisestä).

Pyyntö on lähetettävä 24 tuntia ennen alkuperäistä lähtöäsi kautta https://member.thaismileair.com/customerservice/Refund ja valitse "COVID-19".

Lisätietoja ja lennon muutosta varten ota yhteyttä: Smile Service Center lentokentillä, Smile Call Center: 1181 tai 02-118-8888, Sähköposti: customer.service@thaismileair.com, Live chat -palvelu päällä www.thaismileair.com.

Matkustajia, jotka ovat varanneet lippunsa matkatoimistojen kautta, kehotetaan ottamaan yhteyttä suoraan heihin lisäjärjestelyjä varten.

Thai Vietnamese Air

Thai Vietjet Air on vahvistanut kotimaan liikennöinnin väliaikaisen keskeytyksen 21.-1.

Matkustajat, joilla on lippu kotimaan matkustamiseen Bangkokin Suvarnabhumin lentokentälle/lentokentältä 21.-31 välisenä aikana, varausajasta riippumatta, voivat valita jonkin seuraavista vaihtoehdoista:

  • Ilmainen lentopäivämäärän muutos kertaluonteisesti (uuden matkustuspäivän tulee olla 31 mennessä) lentojen saatavuuden mukaan, eikä uudelleenreititys ole sallittua. Sähkökatkospäivät 2021.-12., 15.-13., 23.-25., 18.-21., 4.-6. ja 10.-12 ovat voimassa.
  • Säilytä lipun arvo luottokuorena, joka on voimassa 90 päivää alkuperäisestä matkapäivästä.

Matkustajat voivat ottaa yhteyttä lentoyhtiöön saadakseen tukea (vähintään 72 tuntia ennen lähtöä) sähköisellä lomakkeella osoitteessa https://1th.me/zRE1K, Line @Thaivietjet ja sosiaalisen median live-chatin kautta sekä sähköpostitse osoitteessa  vz.support@vietjetair.com. Matkustajat, jotka ovat varanneet lippunsa kautta www.vietjetair.com voivat itse vaihtaa lentoaan verkkosivuston "Hallitse varausta" -ominaisuuden kautta.

Venematkailu

Rajan lauttasatama

Rajan lauttasatama tiedottaa, että seuraavat reitit liikennöivät normaalisti:

  • Donsak-Samui ja Samui-Donsak klo 05.00-18.00 joka päivä; Samui-Phanganille viimeinen vene on klo 19.00.
  • Donsak-Phangan ja Phangan-Donsak voivat kulkea (VIA) Samuissa Rajaferryportiin

Päivitetyt tiedot ovat saatavilla osoitteessa FB:rajaferryport tai Line-osoitteesta @rajaferryport https://line.me/R/ti/p/@rajaferryport.

Bussimatkailu

Transport Co., Ltd. on ilmoittanut toimintansa 13.-20 seuraavasti:

  • Kymmenen koillis- ja itäreittiä on vähennetty viiteen reittiin (meno-paluu) päivässä. Näitä ovat: Bangkok-Nakhon Phanom, Bangkok-Loei-Chiang Khan, Bangkok-Surin, Bangkok-Sangkha-Khukhan-Kantharalak-Det Udom-Ubon Ratchathani ja Bangkok-Rattanaburi.
  • Kolme bussilinjaa Bangkokista Pohjois-Thaimaahan liikennöi yhden edestakaisen matkan päivässä. Nämä ovat: Bangkok-Khlong Lan, Bangkok-Lom Kao ja Bangkok-Uttaradit.
  • Liikenne kaikilla etelän reiteillä on pysähtynyt.

Liput ennakkoon varaavat matkustajat voivat pyytää matkansa lykkäystä tai palauttaa lipun täysihintaisesti ilman kuluja linja-autoaseman lipunmyynnissä vähintään 3 tuntia ennen lähtöä. Sosiaaliturvakorttia käyttäviltä matkustajilta (hyvinvointivaihe) ei ole hyvitystä.

Lisätietoja saat puhelinpalvelusta 1490 tai soittamalla Linja-autoasemalle 24 tuntia vuorokaudessa tai ottamalla yhteyttä Linja-autoaseman lipputoimistoon valtakunnallisesti.

Transport Co., Ltd. ilmoittaa toimintansa 21 alkaen pian.

junamatka

Thaimaan valtionrautatie (SRT) on ilmoittanut junaliikenteensä sopeuttamisesta 11.-25 seuraavasti:

  • 10 edestakaisen matkan keskeytys, kaupalliset pitkän matkan junapalvelut: Bangkok-Chiang Mai, Bangkok-Kantang, Bangkok-Nakhon Si Thammarat, Bangkok-Nong Khai (12. heinäkuuta alkaen) ja Bangkok-Ubon Ratchathani.
  • 20 kaupunki- ja paikallisjunaliikenteen keskeyttäminen.
  • Aikataulujen ja määränpäiden muuttaminen 8 junavuorolle: Pohjoinen linja: Bangkok-Chiang Mai ja Chiang Mai-Bangkok; Eteläinen linja: Bangkok-Su-ngai Kolok muutettiin Bangkok-Thung Songiksi ja Su-ngai Kolok-Bangkok muutettiin Thung Song-Bangkokiksi; Koillislinja: Bangkok-Nong Khai, Nong Khai-Bangkok, Bangkok-Ubon Ratchathani ja Ubon Ratchathani-Bangkok.

Ottaen huomioon palvelujen soveltuvuuden yleisölle ja samalla noudattaen hallituksen uusinta COVID-19-rajoitusta, SRT liikennöi edelleen 97 junaliikennettä, jotka koostuvat 22 pohjoisesta, 20 eteläisestä, 18 koillislinjasta, 17 itäisestä linjasta, 16 Mahachai Lines ja 4 Mae Klong Lines.

Matkustajat, jotka haluavat pyytää hinnan palautusta, voivat tehdä sen millä tahansa SRT-asemalla valtakunnallisesti. D-Ticket-järjestelmän kautta lipun varaavat voivat lähettää palautuksen järjestelmän kautta tai kysyä lisätietoja SRT Call Centeristä 1690.

Säännöllisiä päivityksiä Thaimaan matkailuun liittyvästä COVID-19-tilanteesta saat TAT Newsroomista www.tatnews.org; Facebook (tatnews.org); ja Twitter (Tatnews_Org).

Thaimaan matkailuun liittyvää lisätietoa ja apua saa TAT Contact Centeristä 1672 tai Tourist Policesta 1155.

Lähettäminen
Käyttäjä Review
3 (1 äänestys)
Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/