Pattaya keskittyy edelleen viikonlopputapahtumiin ja kotimaan matkailuun huolimatta perinteisen sesonkiajan lähes tietystä puutteesta ja ulkomaanmatkailun ennustetusta 99 prosentista vuositasolla sesonkiaikana.

Pattaya, Thaimaa-

Tänä vuonna Pattaya näkee jotain, mitä se ei ole nähnyt vuosikymmeniin, ellei tapahdu ihmettä - ei sesonkiaikaa.

Huippusesonki Pattayalla, vaikka se ei ole yhtä tärkeä kuin aikaisemmat vuodet, osuu perinteisesti joulukuuhun ja kestää aina tammikuun puoliväliin asti. Tämä edustaa ajanjaksoa vuodesta, jolloin kaupunkiin tulee eniten kävijöitä ja baarit, yökerhot, ravintolat ja hotellit ovat perinteisesti täynnä vierailijoita ympäri maailmaa. Jotkut hotellit ja paikat kuvailevat sesonkiaikaa joulukuusta huhtikuuhun, ja vaikka kiinalainen uusivuosi ja Songkran ovat perinteisesti myös erittäin kiireisiä, todellinen sesonkiaika on nyt suunnilleen joulukuun kolmas viikko tammikuun toiselle viikkolle. Tähän vuoteen asti.

Covid-19-koronaviruskriisin vuoksi tämä ei tapahdu tänä vuonna rajat pysyvät suljettuina ulkomaalaisille vierailijoille mukaan lukien ne, jotka perinteisesti tulevat joka joulu ja uusi vuosi pakenemaan kylmiltä keleiltä omassa maassaan. Vaikka hyvin rajallinen, hyvin pieni määrä ulkomaalaisia ​​voi saapua maahan erilaisten ohjelmien, kuten työ- tai avioliittoviisumien tai erityisten turistiviisumien kautta, jotka toistaiseksi näyttävät olevan ensisijaisesti Kiinan kansalaisille, suurin osa ulkomaalaisista ei kuitenkaan pääse vierailemaan. .

Vaikka Thaimaan matkailuviranomainen työstää varovaisia ​​suunnitelmia sallia pieni ja rajoitettu määrä erikoisturisteja Kiinasta ja joistakin muista vähäriskisistä maista, se on periaatteessa myöntänyt, että maa on edessään matkailijoiden huima 99 prosentin pudotus vuodesta toiseen perinteisesti erittäin tuottoisena sesonkiaikana.

Jotkut yritykset ovat riippuvaisia ​​joulukuusta ja tammikuusta selviytyäkseen merkittävistä osista vuodesta, mutta tänä vuonna niiden on selviydyttävä ilman tätä lisäystä.

Pattayan kaupungin viranomaiset ovat puolestaan ​​järjestäneet tapahtumia lähes joka ikinen viikonloppu tästä uudesta vuoteen saakka tehdäkseen kaikkensa houkutellakseen maassa OLEVAT. Ilotulitusfestivaalit, musiikkifestivaalit, Diwali-festivaalit, kala- ja äyriäisfestivaalit, Halloween, Loy Krathong, joulu ja uusi vuosi ja paljon muuta…

Lukeessaan kommentteja verkossa monet ihmiset ovat ymmärrettävästi vihaisia, etteivät he pääse käymään ja syyttävät paikallisia viranomaisia. Pattayan virkamiesten on kuitenkin valvottava, mitä he voivat hallita, ja heillä ei ole päätöksentekokykyä ulkomaisten turistien tuomisessa tai rajojen avaamisessa.

Analyytikot sanovat, että tämä auttaa, ja Pattayan lähellä Bangkokia, toisin kuin monet turistisaaret, pitäisi myös auttaa. Pattaya News huomauttaa, että viimeiset lomaviikonloput, mukaan lukien viime viikonloput Eastern Colorful Food and Music -festivaali, olivat erittäin kiireisiä verrattuna normaaliin toimintaan edellisten viikonloppujen ja arkipäivien aikana. Se ei tietenkään korvaisi massaturismin sallimista, mutta johtuen maailmanlaajuisesta Covid-19-tilanteesta, joka ei todennäköisesti muutu lähitulevaisuudessa. Lisäksi, koska suurin osa vierailijoista on Thaimaan kansalaisia ​​eivätkä ulkomaalaisia, monet aiemmin ulkomaalaisiin keskittyneet yritykset ovat joutuneet sopeutumaan.

Valoisa puoli on se, että Covid-19-tilanteen virallisen sisäisen hallinnan vuoksi Thaimaa ei ole palaamassa lukuihin ja yritysten sulkemiseen, kuten monet Euroopan maat, ja niiden baarit, yökerhot, elokuvateatterit, ravintolat ja tapahtumat ovat kaikki auki ja käynnissä.

Monet Pattayan yritysten omistajat ovat myös muuttaneet liiketoimintamallejaan. Jotkut ovat keskittyneet thaimaalaisiin asiakkaisiin, jotkut etsivät online-suoratoistoa vaihtoehtoisena tulonlähteenä, jotkut ovat muuntaneet ravintoloita, jotkut yrittävät pohjahintoja ja muita ideoita.

Valitettavasti monet yritykset ovat pysyneet kiinni, monet eivät koskaan avaudu uudelleen. Niille, jotka haluavat pysyä sopeutumisessa ja keskittyminen Thaimaassa oleviin on välttämätöntä.

Lähettäminen
Käyttäjä Review
3.67 (3 ääntä)
Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/