Mielipide: Thaimaan matkailun saaminen takaisin jaloilleen David Barrettin ja Andrew J Woodin kanssa

Seuraava on mielipide Q ja A Andrew J Woodin ja David Barrettin kanssa. Sisältyvät mielipiteet ovat heidän omiaan, eivätkä ne välttämättä vastaa Pattaya Newsin mielipiteitä.

BANGKOK: Alan asiantuntija ja arvostettu markkinoija David Barrett keskustelussa Andrew J Woodin kanssa toipumisesta koronaviruksen vaikutuksista Thaimaan valtavaan matkailu- ja matkailualaan.


Q1. Kun Thaimaa alkaa lukkiutua lukkoon, mitkä ovat mielestänne tärkeimmät huomioitavat seikat menestyksen varmistamiseksi?


DB: Kun alamme toipua, meille tarjotaan mahdollisuus nollata Thaimaan matkailumalli ja rakentaa parempaa tulevaisuutta. Thaimaa on perustettu massaturismille, ja jos haluamme nähdä kestävän kasvun ja kehityksen, tarvitsemme kohteiden ja resurssien parempaa valvontaa ja hallintaa.


Ensimmäiseksi meidän on kohdennettava nopeasti voittavia markkinoita lähellä sijaitsevilta kuplalähdemarkkinoilta. Painopiste korkean tuoton turisteille on tapa edetä yhdessä massaturismin vetäytymisen kanssa samalla kun otetaan huomioon tarve hallita kuningaskunnan resursseja paremmin ja suojella ympäristöä.


Q2. Kun ihmiset alkavat miettiä uudelleen matkustamista, mitä uskot heidän etsivän Covid-19-post-maailmasta?


DB: Bioturvallisuustoimenpiteet ovat kansainvälisen matkailun ensimmäisten joukossa. Vakuutukset siitä, että heidän terveydestään ja hyvinvoinnistaan ​​pidetään huolta. Hygienia- ja terveystoimenpiteet voivat aiheuttaa hieman haittaa verrattuna vapaamieliseen matkustamiseen ennen COVIDia, mutta uusien toimenpiteiden on oltava näkyvissä matkustajien rauhoittamiseksi, koska turvallisuus on tärkeintä. Ensimmäiset matkailijat ottavat todennäköisimmin vauvaaskeleita, matkustavat kansallisesti tänä vuonna, lentävät ensi vuonna lyhyitä lentoja 4 tunnin sisällä ja kaukomatkojen määrän toivottavasti elpyvät vuoteen 2022 mennessä. Jos olet murtanut jalkasi ja olet parantumassa, et osallistu maratoniin. Maailmanlaajuinen matkailuala on murtunut ja elpymässä, meidän on ensin otettava pieniä askelia lähelle kotia.


Q3. Äskettäisessä kyselyssä 75% vastaajista sanoi, että Thaimaan hotelliteollisuus ei voi menestyä pelkästään kotimaan matkailun avulla. Oletko samaa mieltä?


DB: Meidän on turvauduttava kotimaan matkailuun ja selviydyttävä siitä, koska tämä on ensimmäinen markkina-alue, jolla matkustaa. Onneksi Thaimaan kuninkaallinen hallitus näkee myös kotimaisen sektorin avainasemassa matkailutalouden käynnistämisessä, ja heidän 22.4 miljardin bahtin elvytyspakettinsa tukien ja kannustimien kanssa kotimaan matkailun edistämiseksi on hyvä tapa. Matkailu tulee jatkossakin olemaan Thaimaan talouden kasvun veturi. Historiallisesti kansainväliset vierailijat ovat johtaneet alaa, mutta kotimaan matkailumarkkinat ovat kasvaneet thaimaalaisten halu matkustaa ympäri Thaimaata. Jos tarkastellaan yhtä markkinaraon segmenttiä – ekomatkailua, yli 60 %:lla Thaimaan pienistä ekomatkailualan toimijoista on verkkosivustot ja mainosvakuudet vain thai-kielellä. Se kertoo jotain menneestä menestyksestä ja pyrkimyksestä rakentaa takaisin kotimaan matkailua ensimmäisenä liikkuvana segmenttinä. Laiminlyödä kotimaan matkailua vaarassasi.


Q4. Nimesi liittyy usein MICE-teollisuuteen. Thaimaassa pidettävien kokousten uusien sosiaalisen etäisyyden suuntaviivojen avulla luuletko teollisuuden voivan palautua Thaimaassa?


DB: MICE palaa. Jos kuitenkin leikkaat kaiken positiivisen kierroksen, todellisuus on, että kansainvälinen MICE, joka on perinteisesti ollut korkeampi tuotto, kestää paljon kauemmin palautuakseen. Toivottavasti lyhyen matkan MICE, jossa Singapore on alueellisena yrityskeskittymänä ja ruokkii kokouksia Thaimaahan, palaa vuoden 2021 kolmanteen neljännekseen mennessä. Pitkän matkan markkinat, kuten Eurooppa, ja USA:n korkeat kannustimet, joiden kasvu alkoi ennen COVIDia, voittivat. Palaa joukkoon vasta vuoden 2022 jälkipuoliskolla. Se on odotuspeli. Haasteena ovat DMC:t, jotka ovat sijoittaneet futuurinsa näille pitkän matkan markkinoille. Onko heillä tarpeeksi syvät taskut ajaakseen tämän odotuspelin läpi? Monet pienet DMC:t ovat kääntyneet vähittäiskaupan puoleen saadakseen ne päätökseen, mutta he ovat stressaantuneita liiketoimintansa palautumisen aikataulusta. Turvallisen etäisyyden pitämisen kannalta liiketapahtumissa ala sopeutuu, ja kun luottamus kansainväliseen matkailuun palaa, olen varmasti joitain tiukkoja hygienia- ja terveysohjeita lievennetään. Halu matkustaa ja tavata ihmisiä on DNA:ssamme, ja olen varma, että MICE palaa COVIDia edeltävälle tasolle, mutta se voi viedä 3–5 vuotta.


Q5. Thaimaan pääministeri haluaa olla tekemisissä alan asiantuntijoiden kanssa. Mitä matka- ja matkailuneuvoja antaisit hänelle?


DB: Aloita yhteistyö hotellilupia myöntävän sisäministeriön ja matkailu- ja urheiluministeriön välillä. Kahden ministeriön on kommunikoitava ja tehtävä yhteistyötä valvoakseen Thaimaan matkailun kehitystä. Ja ihannetapauksessa ota myös luonnonvara- ja ympäristöministeriö mukaan keskusteluun. Tarvitsemme matkailuresurssien parempaa valvontaa ja suunnittelua.


Q6. Teollisuuden palauttamisesta puhutaan paljon. Mitkä mielestänne tulisi olla prioriteettimme?


DB: Toimialan nollaus (1) Ota varovasti käyttöön kahdenväliset hallituksen sopimukset matkustamisesta, jotta voimme avata tärkeimmät lähdemarkkinat, vaikka maahantulorajoitukset poistetaan. (2) Thaimaan matkailun pitkän aikavälin yleissuunnitelma, joka on kestävä ympäristön ja sidosryhmien kannalta Suunnitelma, johon kaikki ostavat, vaikka liiketoimintaan vaikuttavia toimenpiteitä olisikin olemassa. (3) Jatka Thaimaan matkailuviranomaisen suurta työtä Thaimaan mainostamisessa Aasian jalokivinä. Ja voisimmeko tehdä uuden kampanjan ja pudottaa "Amazing", joka on mennyt.


Tietoja David Barrettista

David saapui Thaimaahan ensimmäisen kerran vuonna 1988 tehden menestyksekkään uran Lloyds of London -vakuutusmarkkinoilla. Hän teki elämää muuttavan matkan Aasiaan, ennen kuin täytti 30, jolloin hänet päätyi Thaimaahan.David Barrett on intohimoinen Thaimaan matkailuun ja ympäristöön.David on toiminut Thaimaan matkailualalla Prestige Travel Consultantsin johtajana 1999-luvun alussa. edustaa Cunardia, Forte Hotelsia, Reed Travelia ja työskentelee British Tourist Authorityn kanssa. Sitten hän johti Siam Expressin kansainvälistä markkinointia ja myyntiä. Vuonna 13 David liittyi Diethelm Travel Groupiin, synnytti ja johti Diethelm Eventsia XNUMX vuoden ajan. Sitten hän hyppäsi aidan yli ja työskenteli ONYX Hospitalityn tapahtumien pääjohtajana heidän kahdessa Amari-lippulaivakiinteistössä Thaimaassa – Amari Watergatessa ja Amari Pattayassa. Viisi vuotta Amarin kanssa David uskaltautui yksin DBC Asian kanssa ja teki yhteistyötä hotellien kanssa edistääkseen MICE-myyntiään. David työskentelee tällä hetkellä Phuketissa sijaitsevan The Slaten, King Power -hotellien, HLA Lifestyle Wellness Centerin Yangonissa ja asiakasportfolion kanssa Euroopassa. David oli TICA:n hallituksen jäsen ja markkinointikomitean yhteispuheenjohtaja useiden vuosien ajan, johti Pohjois-Pattayaa. Alliance, TIWA:n (Thai Indian Weddings Association) perustajajäsen, entinen SITE:n jäsen ja tällä hetkellä MICE- ja Indian Weddings -työryhmän johtaja Phuket Hotels Associationissa.

Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/