Etelä-Korea-
AirAsia X on perunut kaikki lennot Etelä-Koreaan 6.-27. maaliskuuta Covid-19-virusepidemian vuoksi.
Lentoyhtiö on tarjonnut kolme vaihtoehtoa matkustajille, joita tämä peruutus koskee:
➤ Matkustajat voivat siirtää saman reitin matkapäivää yhden kerran 30 päivän sisällä alkuperäisestä aikataulusta ilman lisäkuluja. Se riippuu kuitenkin lennolla olevien paikkojen saatavuudesta ja määritellyistä ehdoista.
➤ Matkustajat voivat pitää pisteensä AirAsia BIG -pistepalkintotilillä tulevia matkoja varten, jotka tulee varata 90 kalenteripäivän sisällä alkuperäisestä aikataulusta. Matkustajat voivat kuitenkin ajoittaa uuden matkapäivän voimassaolon päättymispäivän jälkeen, jos lentoaikataulu on vielä saatavilla.
➤ Matkustajat voivat pyytää täyden hyvityksen kaikista Etelä-Koreasta lähtevistä ja Etelä-Koreasta lähtevistä lennoista.
Lentoyhtiö ilmoittaa huolissaan oleville matkustajille peruutuksesta sähköpostitse tai tekstiviestillä.
Sillä välin matkustajat voivat pyytää tarjouksia Ava Live Chatin kautta osoitteessa support.airasia.com. Jos varaus tehdään jälleenmyyjän tai online-matkatoimiston kautta, matkustajien on edettävä sen välittäjän kautta, jolta he ovat tehneet varauksen. Lentoyhtiö seuraa kuitenkin tilannetta tarkasti ja päivittää tietoja säännöllisesti.
Matkustajat voivat löytää uusimmat päivitykset Twitterin kautta: @AirAsia_Thai ja Facebook: facebook.com/airasia. He voivat ottaa yhteyttä asiakastukeen Twitterissä: @AirAsiaSupport, kun taas he voivat tarkistaa lennon tilan "Flight status" -kohdasta verkkosivustolla: airasia.com.
Lähde: https://www.nationthailand.com/news/30382635