Thaimaa-
BANGKOK (THE NATION/ASIA NEWS NETWORK) – Thaimaa on luokiteltu toiseksi muslimiystävällisimmäksi matkakohteeksi Islamilaisen yhteistyön ulkopuolisen järjestön (OIC) kohteiden joukossa. (Pohjimmiltaan kansakunnat, jotka eivät ole islamilaisia tai muslimi-enemmistöjä)
Mastercard-Crescent Rating Global Muslim Travel Indexin (GMTI) 220 mukaan Malesia ja Singapore ovat säilyttäneet asemansa kärkikohteina 295 miljardin dollarin (2018 miljardin dollarin) maailmanlaajuisilla muslimimatkailumarkkinoilla kilpailijoiden pyrkiessä kuromaan eroa. raportoi tiistaina (8. toukokuuta).
Thaimaan parantuminen johtuu Thaimaan matkailualan sidosryhmien jatkuvasta ponnistelusta halal-ravintoloiden saatavuuden laajentamiseksi ja kohteen mainostamiseksi muslimimatkailijoille sekä moskeijoiden ja muslimiystävällisten toimintojen kehittämiseen.
Mastercard-Crescent Rating Global Muslim Travel Index (GMTI) 2018, joka kattaa 130 kohdetta, näki, että Malesia säilytti johtavan paikan kokonaisluokituksessa (mukaan lukien sekä OIC:n että ei-OIC-maat), kun taas Indonesian vuosikasvun myötä se muuttui. toiseksi Yhdistyneiden arabiemiirikuntien kanssa.
Useat Aasian kohteet paransivat sijoituksiaan mukauttaessaan palveluitaan houkuttelemaan muslimimatkailijoita. Indeksi korosti vahvan digitaalisen läsnäolon puutetta useimmissa kohteissa.
Indeksi, joka lanseerattiin virallisesti Jakartassa huhtikuussa, vahvisti, että muslimien matkailumarkkinat jatkavat nopeaa kasvuaan saavuttaen 220 miljardia dollaria vuonna 2020 ja 300 miljardia dollaria vuoteen 2026 mennessä.
Vuonna 2017 maailmanlaajuisesti saapui arviolta 131 miljoonaa muslimimatkailijaa, kun se vuonna 121 oli 2016 miljoonaa. Kävijöiden määrän ennustetaan kasvavan 156 miljoonaan vuoteen 2020 mennessä, mikä on 10 prosenttia matkailusegmentistä. Muslimimatkailijoita Thaimaahan arvioitiin 3.6 miljoonaksi, mikä on noin 10 prosenttia Thaimaahan vuonna 2017 saapuneista turisteista.