Thaimaa, 26. helmikuuta 2025 – Thaimaan matkailuviranomainen (TAT) aikoo lisätä matkailua vuonna 2025 hyödyntämällä Thaimaan "pehmeää voimaa" ja edistämällä "pakko-vierailukaupunkeja" houkutellakseen maailmanlaajuisesti matkailijoita, erityisesti Kiinasta.
TAT:n kuvernööri Thapanee Kiatphaibool ilmoitti, että strategian tavoitteena on laajentaa matkailumarkkinoita, lisätä matkustustiheyttä ja lisätä vierailuja eri provinsseihin.
Keskeinen aloite on kulttuurimatkailukampanja, joka korostaa Thaimaan ja Kiinan syvälle juurtuneita siteitä. Kampanja esittelee paikallisia perinteitä, keittiötä, taidetta ja kulttuuriperintökohteita 10 toissijaisessa maakunnassa: Samut Songkhram, Ratchaburi, Suphan Buri, Chiang Rai, Udon Thani, Bueng Kan, Nakhon Si Thammarat, Buriram, Surin ja Chanthaburi.
Thaimaalaiset vaikuttajat, jotka puhuvat sujuvasti kiinaa, johtavat aloitetta teemalla "Thailaiset ystävät vievät kiinalaisia ystäviä kiertueelle", Thapaneen mukaan.
Kampanjaa mainostetaan voimakkaasti kiinalaisilla digitaalisilla alustoilla, kuten Xiaohongshu, Weibo, Douyin (TikTok China) ja Bilibili, ja se on suunnattu 18–45-vuotiaille matkustajille.
TAT:n tavoitteena on houkutella 8 miljoonaa kiinalaista turistia vuonna 2025 ja tuottaa vähintään 550 miljardia bahtia tuloja, ja arvioitu verkkokattavuus on yli 100 miljoonaa näyttökertaa.
Tämä on osa meneillään olevaa kampanjaa, jolla pyritään rauhoittamaan ja houkuttelemaan kiinalaisia vierailijoita, jotka ovat pelänneet Myanmarissa Thaimaan rajalla tapahtuvaa ihmiskauppaa. johon tuhansia kiinalaisia on kerrottu vetäytyneen, vaikka Thaimaa, Kiina ja Myanmar työskentelevät huijauskeskusten purkamiseksi.