Thaimaa -
Thaimaan rahoituslaitokset ovat alkaneet vaatia kasvojentunnistusta asiakkaille, jotka tekevät arvokkaita liiketoimia. Vilpillisen toiminnan ja huijausten vähentämiseen tähtäävän muutoksen odotetaan tuovan asiakkaille lisäturvaa.
Apulaishallituksen tiedottaja Traisuree Taisaranakul ilmoitti, että kaikki liike- ja valtionpankit ottavat tämän uuden turvatoimenpiteen käyttöön. Heinäkuusta alkaen asiakkaiden, jotka suorittavat vähintään 50,000 200,000 bahtia mobiilipankin kautta tai joiden tapahtumat ylittävät XNUMX XNUMX bahtin päivittäisen rajan, on vahvistettava henkilöllisyytensä kasvojentunnistusjärjestelmien avulla.
Traisuree selitti, että tämä toimenpide on osa laajempia tietoverkkorikollisuuden vastaisia aloitteita, joita johtavat Bank of Thailand (BOT) ja muut asiaankuuluvat virastot.
Liikepankit ovat jo ryhtyneet toimiin verkkopetosten torjumiseksi, muun muassa ne eivät enää lähetä asiakkailleen web-linkkejä sisältäviä tekstiviestejä. Mobiilipankkikäyttäjät voivat tarkistaa biometrisen rekisteröintitilansa pankkisovellusten kautta.
Niiden, jotka eivät ole vielä ilmoittautuneet, on ehkä otettava yhteyttä pankkiinsa kasvojen skannausta varten, jotta he noudattavat uutta asetusta.
Edellinen on Thaimaan hallituksen lehdistötiedote.