Kansallinen -
Tutkimuksessa, jossa kysyttiin 200 länsimaista turistia Thaimaassa, havaittiin, että ylihinnoitellut taksipalvelut ovat suurin valitus ulkomaisten matkailijoiden keskuudessa Bangkokissa.
Thaimaan matkailuneuvoston (TCT) vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä tekemä tutkimus osoitti, että taksiyritykset saivat turisteilta alhaisimman tyytyväisyyspisteen, 3.5/5.
Suurin osa vastaajista sanoi olevansa tyytymätön taksinkuljettajien väitettyyn epäoikeudenmukaiseen kohteluun, koska he väittivät käyttäneen turisteja hyväkseen olemalla käyttämättä mittaria korkeamman hinnan laskuttamiseen.
TCT:n mukaan korkeat tyytymättömyydet osoittivat taksipalvelujen lisäksi huonoa jätehuoltoa ja lentokentän helpotusta, ilmansaasteita ja likaisia matkailukohteita.
TCT:n presidentti Chamnan Srisawat neuvoi hallitusta ja sanoi, että hallituksen tulisi tehdä yhteistyötä joidenkin yksityisten taksiyritysten kanssa tarjotakseen turisteille uuden, luotettavan taksivaihtoehdon, kuten valkoiseksi maalatut ja erottuvalla logolla tai kylteillä merkittyjä ajoneuvoja, jotta varmistetaan, että hinta perustuu kuljettajan mittarissa.
Mitä tulee muihin huolenaiheisiin, Chamnan ehdotti hallitukselle, että se lisää budjettiaan 10 suosituimmassa matkailumaakunnassa, lisää jätteenkäsittelykapasiteettia keskittyen saarille, joilla jätteiden hävittäminen on usein vaikeaa, ja parantaisi luonnonvarojen suojeluohjelmia.
Hän myös neuvoi hallitusta rajoittamaan turistien määrää tietyissä nähtävyyksissä, jotta vältytään ylikansoituksesta.
-=-=-=-=-=-=-=-=-===-=-=-=–=–=–=–==-
Osallistu keskusteluun Facebook-ryhmässämme https://www.facebook.com/groups/438849630140035/tai alla olevissa kommenteissa.