Lehdistötiedote: USAID, DNP ja WildAid käynnistävät mediakampanjan norsunluutuotteiden kysynnän lopettamiseksi

Seuraava on Yhdysvaltain Thaimaan suurlähetystön ja konsulaatin lehdistötiedote. Sisäiset lausunnot ovat omiaan.

Bangkok, 19. syyskuuta 2022 – Yhdysvaltain kansainvälinen kehitysvirasto (USAID), Thaimaan kansallispuistojen, villieläinten ja kasvien suojelun osasto (DNP) ja WildAid käynnistivät "Only Elephants Wear Ivory Best" -kampanjan vähentääkseen norsuista valmistettujen korujen ja asusteiden käyttöä ja ostamista. norsunluun naisten keskuudessa. Kampanjassa on mukana thaimaalainen näyttelijä ja supermalli Cindy Sirinya Bishop sekä tunnettu thaimaalainen astrologia- ja feng shui -asiantuntija mestari Tossaporn Sritula (mestari Chang) luonnonvaraisten eläinten kysynnän vähentämisen mestareina.

Tämä kampanja perustuu USAID Wildlife Asian "Kaunis ilman norsunluuta" 2020 -kampanjaan, joka tavoitti onnistuneesti ne, jotka halusivat ostaa tai käyttää norsunluukoruja niiden koetun kauneuden vuoksi. Tutkimustulokset osoittivat, että "Kaunis ilman norsunluuta" -kampanja puolitti norsunluun kulutuksen kysyntää ja yhteiskunnallista hyväksyttävyyttä mahdollisten thaimaalaisten kuluttajien keskuudessa.

”Pidimme erittäin rohkaisevana, että Kaunis ilman norsunluuta -kampanja onnistui erinomaisesti muuttamaan kohderyhmien asenteita lyhyessä ajassa. Toivomme, että "Only Elephants Wear Ivory Best" jatkaa tätä suuntausta. Yhdysvaltain hallitus on edelleen sitoutunut tuottavaan kumppanuuteen Thaimaan kansallispuistojen, villieläinten ja kasvien suojelun ministeriön kanssa – laittoman villieläinkaupan lopettamiseksi ja ympäristön ja ihmisten terveyden suojelemiseksi vähentämällä laittomien villieläintuotteiden kysyntää”, tohtori Suphasuk Pradubsuk sanoi. , ohjelmakehitysasiantuntija, alueellinen ympäristötoimisto, USAID:n Aasian aluekehitysoperaatio.

Sen lisäksi, että kampanjalla käsitellään norsunluun koettua kauneutta kohdedemografiassa, kampanjan tavoitteena on myös torjua toinen tärkeä norsunluutuotteiden kulutuksen tekijä Thaimaassa – usko, että nämä tuotteet tuovat onnea hyvään elämään ja onnelliseen elämään.

"Vuodesta 2018 lähtien National Parks, Wildlife and Plant Conservation (DNP) on tehnyt tiivistä yhteistyötä USAID:n ja WildAidin kanssa auttaakseen vähentämään laittomien norsunluutuotteiden kysyntää. Laittomien luonnonvaraisten tuotteiden kysynnän vähentäminen on yksi muiden strategioiden joukossa laittoman kaupan pysäyttämiseksi, mikä on yhdenmukainen luonnonvaraisen eläimistön ja kasviston uhanalaisten lajien kansainvälistä kauppaa koskevan yleissopimuksen (CITES) ohjeiden kanssa. Uskomme todella, että panostamalla lainvalvontaan yhdessä positiivisten kysynnän vähentämiskampanjoiden, kuten "Only Elephants Wear Ivory Best" -kampanjoiden kanssa, voimme luoda uutta arvoa yhteiskunnalle lopettaaksemme villieläintuotteiden käytön, mikä edistää merkittävästi laittomien tuotteiden ehkäisemistä. norsunluun kauppaa”, sanoi DNP:n pääjohtaja Rutchada Suriyakul Na Ayutya.

Kampanjan avauksessa käytiin virtuaalinen takkakeskustelu kahden kampanjan vaikuttajan USAID:n ja DNP:n kesken, jossa he keskustelivat villieläinkaupan nykytilanteesta ja siitä, kuinka kuluttajien asenteita ja käyttäytymistä on kehitettävä niin, että villieläinten käyttö tuotteista tulee täysin mahdottomia hyväksyä. Virtuaalinen julkaisu on katsottavissa WildAid Thailandin ja DNP:n Facebook-sivuilla.

”Cindy Bishop ja mestari Tossaporn ilmaisivat niin kaunopuheisesti viestin, että norsunluu kuuluu vain norsuille, ja he käyttävät sitä parhaiten. WildAid on toteuttanut kampanjoita vähentääkseen norsunluun kysyntää Thaimaassa vuodesta 2016 lähtien. Toivomme tällaisten vaikutusvaltaisten äänien, valtion virastojen ja mediakumppaneiden avulla saavamme aikaan uuden yhteiskunnallisen normin norsunluun ympärille ja norsujen suojelulle. Yhdessä voimme lopettaa norsunluun kysynnän", sanoi John Baker, WildAidin ohjelmajohtaja.

USAID, WildAid ja DNP levittävät kampanjan videoita ja tärkeimpiä visuaalisia osia Facebookin, muiden sosiaalisen median kanavien ja kodin ulkopuolisten mediasijoittelujen kautta maksimoidakseen kampanjan tavoittavuuden ja yleisön sitoutumisen.

Tilaa
Ei, Meechukhun
National News Writer Pattaya Newsissa syyskuusta 2020 lokakuuhun 2022. Bangkokissa syntynyt ja varttunut Nop kertoo mielellään tarinoita kotikaupungistaan ​​sanoillaan ja kuvillaan. Hänen koulutuskokemuksensa Yhdysvalloissa ja intohimo journalismiin ovat muokanneet hänen aitoja kiinnostuksen kohteitaan yhteiskunnassa, politiikassa, koulutuksessa, kulttuurissa ja taiteessa.