Vierasop-Ed: Kaakkois-Aasian matkailuteollisuus

KUVA: Bangkok Biz News

  Matkailuluvut ja lentoyhtiöiden lennot ovat lisääntyneet dramaattisesti, kun useimmat Kaakkois-Aasian maat avasivat rajansa ja poistivat matkustusrajoitukset, kuten karanteeni- ja testausvaatimukset. Kiistatta matkailu edistää merkittävästi Kaakkois-Aasian talouden elpymistä ja on vahvasti riippuvainen naapurimaiden matkailijoista.

Aloitteet, kuten digitalisaatioprojektit, korkean tason viralliset tapaamiset, matkanäyttelyt, koulutustyöpajat ja kumppanuudet, pyrkivät lisäämään ASEAN-maiden välistä yhteistyötä, edistämään Kaakkois-Aasiaa maailmanluokan matkailukohteena ja nostamaan matkailun tasoa.

Matkailualan odotetaan elpyvän Kaakkois-Aasian maissa tänä vuonna.

Erotetun Thaimaan pääministerin Prayuth Chan-ochan mukaan Thaimaan ennustetaan vastaanottavan lähes 6 miljoonaa turistia tänä vuonna ja 19 miljoonaa turistia vuonna 2023. Nämä luvut ovat paljon korkeammat kuin viime vuonna, 400,000 XNUMX ulkomaalaista turistia.

Matkailijoiden määrän merkittävä kasvu vahvistaa merkittävästi Thaimaan matkailusta riippuvaista taloutta, koska matkailualan osuus Thaimaan bruttokansantuotteesta oli noin 20 %. Thaimaan matkailuviranomainen on asettanut noin 65 miljardin dollarin matkailutulotavoitteeksi.

Singaporen matkailulautakunnan mukaan Singaporeen odotetaan saapuvan 4–6 miljoonaa turistia vuonna 2022. Kaupunkivaltio tuotti noin 1.3 miljardia Singaporen dollaria matkailutuloja vuoden 3 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana.

Aasian maat Australia, Intia, Indonesia, Malesia ja Filippiinit toivat 56 prosenttia Singaporeen saapuneista vierailijoista.

Singaporen matkailulautakunnan pääjohtaja toistaa, että saapuvien turistien kasvu vahvistaa Singaporen houkuttelevuutta haluttavana lomakohteena.

Lentoliikenteen elpyessä ja turistien lisääntyessä Kaakkois-Aasian lentoyhtiöt lisäävät lentojen tiheyttä.

AirAsia Philippines lisää tässä kuussa lentojaan Kaakkois-Aasian maihin, nimittäin Indonesiaan, Malesiaan ja Thaimaahan. Nämä maat ovat keskeisiä kohdemarkkinoita Filippiineiltä tuleville matkailijoille.

Inflaation ja taloudellisen epävarmuuden vuoksi matkustajat suosivat lyhyitä matkoja naapurimaihin vähentääkseen matkakulujaan. Tästä lähtien Kaakkois-Aasian matkailualan elpyminen on vahvasti riippuvainen muiden ASEAN-maiden matkustajista.

Esimerkiksi Luang Prabangissa, Laosin muinaisessa pääkaupungissa, 90 % viimeaikaisista hotellivarauksista oli thaimaalaisten turistien tekemiä.

Indonesian matkailu- ja luova talousministeriön mukaan Malesia, Singapore ja Thaimaa ovat Indonesian tärkeimpiä matkailumarkkinoita. Siksi ministeriö on alkanut markkinoida Balia ihanteellisena lomakohteena houkutellakseen matkailijoita kolmesta naapurimaasta.

Kambodžan matkailuministeriö mainitsi, että Kambodža oli houkutellut 217,038 XNUMX Kaakkois-Aasialaista turistia tämän vuoden viiden ensimmäisen kuukauden aikana, ja lähes puolet tästä luvusta tuli vietnamilaisista matkailijoista.

PATA Kambodža -osaston puheenjohtaja uskoo, että Kaakkois-Aasian matkailijoiden tuomat Kambodžan matkailuluvut ylittävät jatkossakin muista maista tulevat turistivierailut.

Kaakkois-Aasian maat ovat alkaneet hyödyntää digitalisaatiota yhteyksien ja matkailun edistämiseksi.

Esimerkiksi Singaporen rahaviranomainen ja Indonesian keskuspankki kehittävät parhaillaan QR-maksuyhteyttä Singaporen ja Indonesian välille, jonka avulla kummankin maan kuluttajat voivat tehdä ylikansallisia sähköisiä tapahtumia ja maksuja helpommin ja tehokkaammin.

Tämän toivotaan myös lisäävän matkailulukuja, kun paikallisten valuuttojen käyttöönottoa kahdenvälisissä asioissa kannustetaan ja helpotetaan.

Kaakkois-Aasian matkailun edistämisestä keskustellaan useista korkean tason tapahtumista, mukaan lukien 40. ASEAN Tourism Forum ja 11. APEC Tourism Ministerial Meeting.

Kambodža isännöi tammikuussa 40 2022. ASEAN Tourism Forumia, foorumia, jossa matkailuasiantuntijat ja -viranomaiset voivat kokoontua yhteen ymmärtääkseen matkailutrendejä ja parhaita käytäntöjä sekä keskustellakseen matkailun edistämisestä kestävästi Kaakkois-Aasiassa.

APEC:n 11. matkailuministerikokous pidettiin viime kuussa Bangkokissa, ja siihen osallistui matkailuministereitä. Ministerit pohtivat tiiviimpää yhteistyötä matkailun edistämiseksi hyödyntäen digitalisaatiota, inhimillisen pääoman kehittämistä ja kestävyyttä.

Kokouksessa osanottajat toistivat myös matkailun merkityksen talouden elpymisen edistäjänä, samalla kun kohtaavat haasteet, kuten koronaviruspandemia ja nouseva inflaatio. Myös matkailun toivotaan olevan osallistavaa ja tasa-arvoista kaikille roduille, sukupuolille, uskonnoille ja ikäryhmille.

Korkeatasoisten tapahtumien lisäksi järjestetään myös matkailunäyttelyitä, koulutustyöpajoja ja kampanjoita Kaakkois-Aasia houkuttelevana matkailukohteena.

Syyskuussa 2022 "Let's Go Malaysia Travel Fair 2022" pidettiin Phnom Penhissä, jotta Kambodžan kansalaiset saisivat tunnetuksi ja rohkaistaan ​​vierailemaan Malesiassa.

Matkamessujen järjesti Tourism Malaysia, ja osastoilla esiteltiin matkatoimistojen ja lentoyhtiöiden matkailuun liittyviä tuotteita ja palveluita, mukaan lukien matkamatkojen ja lentolippujen kampanjatarjoukset.

SMX Convention Center Manilassa järjestettävä Philippine Travel Mart -matkailunäyttely esittelee paikallisia ja maailmanlaajuisia matkapaketteja lentoyhtiöiltä, ​​hotelleilta ja matkatoimistoilta. Nämä matkapaketit kattavat eri kategoriat, nimittäin kulttuurin, viihteen, terveyden ja hyvinvoinnin sekä urheilun.

Filippiinien kaupunkien ja kulttuurin mainostamisen lisäksi näyttely edistää myös naapurimaiden Kaakkois-Aasian kaupunkeja, kuten Ho Chi Minhiä ja Siem Reapia.

Kambodžan matkailuministeriö järjesti heinäkuussa 2022 toisen ASEAN-matkailustandardien työpajan, johon osallistui matkailuun liittyviä osapuolia Kambodžasta ja muista Kaakkois-Aasian maista.

Työpaja pyrkii varustamaan osallistujat oikeilla taidoilla ja tietämyksellä matkailualalla, jotta matkailijoille voidaan tarjota maailmanluokan matkailuelämyksiä, samalla kun hyödynnetään teknologiaa ja otetaan käyttöön kestävyys- ja terveystoimenpiteitä.

Pokemon Company teki yhteistyötä Scoot Singaporen kanssa tarjotakseen matkustajille Pokemon-aiheisia kokemuksia.

On rajoitettu erä pokemon-tuotteita, kuten hattuja ja laukkuja, joita voi ostaa vain laivalla ja online-varausten kautta. Myös koneen sisustus ja tilat on koristeltu Pokemon-kuvioilla.

Matkailuasiantuntijat uskovat, että Kaakkois-Aasian matkailuluvut palautuvat pandemiaa edeltäneelle tasolle tämän vuosikymmenen puoliväliin mennessä. Tämä on musiikkia korville matkailusta riippuvaisille talouksille, matkaoppaille ja matkailuun liittyville tahoille.

Lopuksi pandemia on toistanut, kuinka toisiinsa yhteydessä ja toisistaan ​​riippuvaisia ​​Kaakkois-Aasian maat ovat keskenään kulttuurin, investointien, ihmisten, tavaroiden ja palvelujen tiiviissä vaihdossa.

Kirjoittajan nimi: Ong Bo Yang

Profiili: http://www.linkedin.com/in/ongboyang

Elämäkerta

Olen tällä hetkellä maisteriopiskelija, pääaineenani ohjelma- ja projektihallinnan maisteri Warwickin yliopistossa.

Tilaa
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/