Thaimaan hallitus aikoo investoida 900 miljardia bahtia "Thai Bridge" -megaprojektiin yhdistääkseen Pattayan alueen Hua Hiniin

KUVA: Bangkokbiznews

Kansallinen -

Thaimaan hallituksen talousohjauskomitea on käynnistänyt "Thai Bridge" -hankkeen, johon on investoitu 900 miljardia bahtia. Hankkeen tavoitteena on rakentaa uusi reitti Thaimaan idästä Etelä-Thaimaan, jotta sen vaikutusta voitaisiin laajentaa kotimaassa. itäisen talouskäytävän hankkeet (ETY).

Eastern Economic Corridor on meneillään oleva sarja megaprojekteja, joiden tarkoituksena on parantaa Thaimaan itäosan infrastruktuuria ja liikennettä, erityisesti Rayongissa ja Chonburissa, joissa Pattaya on tärkeä kaupunki. Suunnitelmaan sisältyy myös hankkeita, kuten suurnopeusjunarata, U-Tapaon lentokentän päivitykset (jotkut ovat jo valmiit), yksiraiteiset Pattayan, risteilyalusten terminaali, uusi Mabprachan-moottoritie ja muita vastaavia hankkeita.

Hallituksen taloushallinnon toimenpiteiden käyttöönottoa käsittelevän komitean puheenjohtaja Pailin Chuchottaworn kertoi toimittajille, että "Thai-silta" -hankkeen tavoitteena on yhdistää kansalliset kuljetukset Itä-Thaimaasta muihin alemman läntisen ja ylemmän Etelä-Thaimaan alueisiin sekä mahdollisesti avata. uusia kuljetusreittejä Itä-Aasian ja alueen ASEAN-maiden, kuten Malesian, välillä. Sillan erityinen sijainti olisi todennäköisesti Pattayan/Chonburin alueella ja se olisi yhteydessä Hua Hinin alueelle.

KUVA: Prachachat

Puheenjohtaja sanoi: ”EEC-alueen ja muiden Thaimaanlahden alueiden vaurauttasot mukaan lukien matkailutulot ovat dramaattisesti erilaisia. Turistien määrätilastot eivät myöskään ole kovin kilpailukykyisiä, esimerkiksi vertaat Pattayaa Hua Hiniin, Pattayalla on aina ollut 10 kertaa enemmän turisteja kuin Hua Hinissä.

”Todellisuudessa turistit haluavat matkustaa molempiin kaupunkeihin, mutta he valitsevat Pattayan ensin osittain siksi, että Chonburissa on enemmän nähtävyyksiä ja mukavammat kulkumahdollisuudet. Myös Chonburissa ja ETY:ssä rakennetaan tulevaisuudessa monia hankkeita, kuten kolmen lentokentän monorail ja yksiraiteinen kaupunki, jotka mahdollisesti houkuttelevat enemmän matkustajia alueelle, kun taas mikään hankkeista ei muissa Persianlahden matkailukaupungeissa. Thaimaasta keskusteltiin."

"Thai-silta" on siksi suunniteltu auttamaan ETY:n vaurauden laajentamista eteläisten ylempien maakuntien alueelle, erityisesti Cha-Amiin, Phetchaburiin ja Hua Hiniin, Prachuap Khiri Khaniin. Sillan pituudeksi suunnitellaan noin 80-100 kilometriä, mikä lyhentää merkittävästi matkamatkoja jopa lähes 400 kilometristä muilla normaaleina kulkureiteillä.

Siltahankkeen on tarkoitus yhdistää myös moniin Thaimaan etelä- ja länsiosan provinsseihin, kuten Japanissa onnistuneesti hyödynnetty rakennusreittimalli.

KUVA: Bangkokbiznews

Suuren investointihankkeen on jo hyväksynyt Taloustilannehallinnon keskus (CESA) ja se on ensi vuonna Itäisen talouskäytävän (EEC) poliittisen komitean esiselvityksen alla.

Pohjimmiltaan sen arvioidaan olevan noin 900 miljardia bahtia investointia, jonka taloudellisen toteuttamisen arvioidaan kestävän Pailinin mukaan 10 vuotta.

"Meidän on myönnettävä, että 900 miljardia bahtia on valtava rahasumma, mutta se on kohtuullinen lopputuloksensa kannalta. Se on myös halvempaa kuin jotkut muut megaprojektit, joita tällä hetkellä kiihdytetään. Suunnittelimme myös palkattavamme paikallisia thaimaalaisia ​​ja ostavamme paikallisia materiaaleja rakentamiseen kustannusten alentamiseksi”, Pailin kertoi lehdistölle.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Muista tilata uutiskirjeemme ja saat kaikki uutisemme sinulle yhdessä roskapostivapaassa päivittäisessä sähköpostissa. Klikkaa tästä!

Seuraa meitä Facebook, Twitter, Google Uutiset, Instagram, TikTok, Youtube, Pinterest, puhe, Fläppitaulu or Tumblr

Osallistu keskusteluun Facebook-ryhmässämme https://www.facebook.com/groups/438849630140035/ tai alla olevissa kommenteissa.

Lähettäminen
Käyttäjä Review
2.78 (9 ääntä)
Tilaa
Ei, Meechukhun
National News Writer Pattaya Newsissa syyskuusta 2020 lokakuuhun 2022. Bangkokissa syntynyt ja varttunut Nop kertoo mielellään tarinoita kotikaupungistaan ​​sanoillaan ja kuvillaan. Hänen koulutuskokemuksensa Yhdysvalloissa ja intohimo journalismiin ovat muokanneet hänen aitoja kiinnostuksen kohteitaan yhteiskunnassa, politiikassa, koulutuksessa, kulttuurissa ja taiteessa.