Thaimaasta on jälleen asetettu kiinalaisten matkailijoiden toiseksi kuumin kohde Japanin jälkeen kansallispäivän kultaisen viikon aikana 1.-7. lokakuuta, joka on yksi maan vilkkaimmista matkustusjaksoista Agodan varaustietojen mukaan.
Bangkok säilyttää asemansa parhaana thaimaalaisena kohteena kolmatta vuotta peräkkäin, kun Phuket ja Chiang Mai kilpailevat toisesta ja kolmannesta sijasta.
Kiinalaiset rakastavat Thaimaan rannikon kauneutta, sillä etelän kaupungit ja saaret muodostavat seitsemän kymmenestä heidän suosituimmasta thaimaalaisesta matkakohteestaan. Phuketin jälkeen listalla ovat Koh Samui (nro 10), Pattaya (4), Krabi (5), Koh Lanta (6), Hua Hin ja Cha-am (7) ja Koh Lipe (8).
Yksi tärkeimmistä tekijöistä, joka vaikuttaa kiinalaisten matkustamiseen Thaimaahan, on suhteellisen alhaiset kustannukset. Thaimaan hallitus on pidentänyt kiinalaisten ilmaisten viisumien myöntämisaikaa huhtikuun loppuun.
Kansallispäivän kultaisen viikon aikana monet kiinalaiset harrastavat erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja, mukaan lukien matkustaminen ulkomaille.
Japanin ja Thaimaan jälkeen he pitävät Hongkongista, Taiwanista ja Filippiineistä. Singapore hyppäsi kymmenen parhaan joukkoon tänä vuonna seitsemänneksi, kun taas Malesia on pitänyt kahdeksannen sijansa vuodesta 10 lähtien.
Filippiinit ohittavat Etelä-Korean, vaikka Vietnam on edelleen laskenut viidenneltä sijalta 2017 10:nneksi tänä vuonna.
Lähde: Agoda