Thaimaa voi hyötyä Kiinan ja Yhdysvaltojen välisestä kauppasodasta, koska Thaimaahan saattaa tulla lisää kiinalaisia ​​turisteja

Business Times-

Thaimaalla on hyvät mahdollisuudet hyötyä meneillään olevasta Kiinan ja Yhdysvaltojen välisestä kauppasodasta, analyytikot sanoivat, kun mannerkiinalaiset turistit valitsevat matkoja lähemmäs kotia länsimatkojen varaamisen sijaan.

Bangkok Postin mukaan Thaimaan matkailuviranomainen (TAT) seuraa tiiviisti, aikooko Peking estää kiinalaisia ​​turisteja tekemästä matkoja Yhdysvaltoihin. Jos näin tapahtuu, Thaimaan matkailusektori tekee liikkeen.

Thaimaa hyötyy jo TAT-toimistojen myynninedistämistoimista viidessä Kiinan kaupungissa, nimittäin Kunmingissa, Shanghaissa, Chengdussa, Guangzhoussa ja Pekingissä. On odotettavissa, että TAT-toimistot näissä kaupungeissa edistävät edelleen Thaimaan turistikohteita tällä kriittisellä aikakaudella, jolloin sekä Kiina että Yhdysvallat kieltäytyvät perääntymästä.

TAT:n kuvernööri Yuthasak Supasorn huomautti, että mainittujen TAT-toimistojen keräämät tiedot viittaavat siihen, että kauppakiistat Valkoisen talon kanssa ovat estäneet kiinalaisia ​​matkustajia suunnittelemasta matkoja Aasian ulkopuolelle.

"Nämä tekijät voivat hidastaa päätöksentekoa ulkomaanmatkoista ja matkailun menoista", Yuthasak huomautti. Lopullisena tavoitteena on houkutella vierailijoita Kiinasta osallistumaan Thaimaan matkailutapahtumiin koko matkailualan vauhdittamiseksi.

Yuthasak selitti edelleen, että se ei ole vain Thaimaa, joka voisi hyötyä Kiinan ja Yhdysvaltojen välisestä kauppasodasta. Myös muut Aasian maat saattavat pyrkiä rakentamaan matkailupakettejaan kiinalaisille matkailun harrastajille. TAT:n kuvernööri sanoi, että kilpailu voi olla kovaa.

Huolimatta mahdollisesta kilpailusta muiden aasialaisten kilpailijoiden kanssa, Thaimaa on edelleen varteenotettava valinta monille kiinalaisille matkailijoille. Vuonna 2018 Thaimaassa vieraili noin 10.5 miljoonaa ihmistä, ja teollisuusanalyytikot odottavat lukujen kasvavan edelleen tänä vuonna, varsinkin jos kauppasota ei pääse päätökseen.

Viime viikolla TAT aloitti jo työskentelyn matkailualan rakentamiseksi sallimalla The Mall Groupin ja Siam Commercial Bankin (SCB) yhteistyön Visa prepaid -turistikortin julkistamiseksi.

Yhteisyrityksen puitteissa kansainväliset turistit palkitaan ensimmäiset 1,000 500 korttihakemuksen jättävää turistia XNUMX bahtin arvoisilla seteleillä, Travel Daily Media raportoi.

Lahjakortteja voi käyttää 1.-31 ostoksiin The Mall Groupin tavarataloissa. TAT:n apulaiskuvernööri Siripakorn Cheawsamoot sanoi, että Thaimaan hallitus tukee maksusektoria sen pyrkimyksissä edistää matkailua maassa.
Teollisuusanalyytikot uskovat, että uusi ulkomainen viisumikortti auttaa Thaimaan tavoitteessa houkutella lisää kiinalaisia ​​turisteja käymään joissakin maan suosituimmista kohteista, kuten Bangkokin Suuresta palatsista, Chiang Main Wat Chedi Luangista ja Phuketin Patong Beachistä.

Kiina ei ole vielä ilmoittanut, aikooko se kieltää asukkailtaan matkustamasta Yhdysvaltoihin, kuten se teki silloin, kun sillä oli jännitteitä Japanin ja Etelä-Korean kanssa.

Tilaa
SOURCEBusiness Times
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/