Thaimaan liikennepoliisi tarkastelee muuttuvia rangaistuksia ajorikkomuksista, matkustajatkin mahdollisesti joutuvat vastuuseen

Bangkok-

Liikennepoliisi keskustelee muiden virastojen kanssa muutoksista Thaimaan teillä rattijuoppien ja rikosten toistuvien rangaistusten muuttamiseen.

Vaaditaan kovempia rangaistuksia japanilaisen mallin mukaisesti, joka rankaisee sekä rattijuopumusta että kaikkia matkustajia, jotka "yllyttävät rikokseen", sanoi kenraalimajuri Ekkarak Limsangkatt, liikennelainsäädännön täytäntöönpanoa tarkastelevan komitean jäsen. Tämä tarkoittaisi sitä, että jos ajoneuvo kaadetaan ja kuljettajan juovutustesti on positiivinen, kaikki ajoneuvossa olleet ovat vastuussa.

Ekkarak puhui tapaamisen jälkeen aiemmin eilen Thaimaan kuninkaallisen poliisin päämajassa Bangkokissa.

Ehdotuksia käsiteltiin muun muassa liikennekuponkien myöntämisestä ja kovempia rangaistuksia toistuville rikoksentekijöille Police Ticket Managementin (PTM) viimeisten kolmen vuoden aikana keräämien todisteiden perusteella.

PTM kokoaa tietoa liikennerikkomuksista ja antaa suosituksia, jotka tehostavat liikenneturvallisuutta.

Eilisessä kokouksessa, jota johti poliisipäällikön apulainen kenraaliluutnantti Roy Inghapairoj, kerrottiin, että vuonna 11.7 oli annettu 2018 miljoonaa liikennelippua, mikä on 39 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna 8.6 miljoonaa.

Lipun saaneiden joukossa oli kuorma-auton kuljettaja, joka sai yhden vuoden aikana peräti 144 lippua toistuvasta ylinopeudesta ja laiminlyönnistä pysymisestä rekoille varatulla hitaalla kaistalla. Hänet jäivät liikennekameroihin.

Kokouksessa kerrottiin, että neljän viime vuoden aikana on pidätetty yhteensä 1,507 XNUMX rattijuopumusta.

Ekkarakin mukaan havainnot osoittavat, että kuljettajat eivät pelänneet riittävästi lakia ja sen rikkomisen seurauksia. Hän sanoi, että vuoden 1979 maaliikennelakiin tehty lakimuutos, jonka pitäisi tulla pian voimaan, ottaisi käyttöön pistejärjestelmän, joka estää autoilijoita tekemästä uusia rikkomuksia.

Hänen mukaansa tällainen pistejärjestelmä ei olisi toiminut aiemmin, koska kaikki ajokortit olivat paperipohjaisia, joten poliisi ja maaliikenneministeriö eivät voineet tehdä yhteistyötä rikkojien kiinni saamiseksi.

"Tämä uusi laki edellyttää, että kaksi virastoa yhdistävät tietokannat ja online-tiedot, jotta ajokorttipistejärjestelmä toteutetaan tehokkaasti ja käytännöllisesti", hän sanoi.

Kokouksessa kuultiin myös ehdotus, että autoilijat, joilla on useita lippuja, saisivat maksaa ne kertakorvauksena alennukseksi, jotta maksamattomien lippujen ruuhka selviää,

Ekkarakin mukaan poliisit eivät kuitenkaan voi tehdä päätöstä itse, joten ehdotuksesta on keskusteltava esimiehensä ja hallituksen kanssa.

SOURCENation
Adam Judd on TPN-median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla päätoimisena asukkaana yli kahdeksan vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Pattayanewseditor@gmail.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/