Indonesialainen kyytipalvelusovellus Go-Jek aloitti virallisesti toimintansa Thaimaassa keskiviikkona osana laajentumistaan Kaakkois-Aasiaan.
Tuotenimellä GET Go-Jek tekee yhteistyötä thaimaalaisen tiimin kanssa, jota johtaa toimitusjohtaja Pinya Nittayakasetwat. Siirto on samanlainen kuin Go-Jekin laajentuminen Vietnamiin viime vuonna Go-Vietin kanssa, joka oli sen ensimmäinen läsnäolo Indonesian ulkopuolella.
"Olimme vaikuttuneita siitä, kuinka Go-Jek vaikutti indonesialaisten elämään, joten haluamme tuoda saman vaikutuksen Thaimaahan", Pinya kertoi lehdistölle GET:n julkaisun aikana Bangkokissa.
Hän sanoi, että Go-Jek tuki GET:n rahoitusta ja teknologiaa, kun taas hänen yrityksensä tarjosi kasvuun tarvittavaa paikallistietoa. Hän ei kuitenkaan suostunut kertomaan, kuinka paljon Go-Jek oli sijoittanut GET:hen.
Go-Jek Nadiem Makarimin perustaja ja toimitusjohtaja sanoi, että laajentuminen Thaimaahan oli loistava mahdollisuus Indonesian palvelulle, sillä molemmilla mailla oli samanlaisia piirteitä.
"Thailaiset käyttävät moottoripyöriä liikkumiseen aivan kuten me Indonesiassa", hän sanoi. "Meillä on myös samanlainen intohimo ruokaan, joten uskomme, että [laajentuminen] Thaimaahan on meille loistava mahdollisuus."
Tällä hetkellä thaimaalainen kyytisovellus tarjoaa asiakkailleen kolme palvelua: moottoripyörätaksit, ruoan toimitus ja pikakuriiripalvelut. Se on myös suorittanut 2 miljoonaa tapahtumaa ja sillä on 10,000 41 lisensoitua kuljettajaa XNUMX Bangkokin alueella.
Pinya lisäsi, että sovellus tarjoaisi GET pay -nimisen maksujärjestelmän, joka mahdollistaisi käteisvapaan maksun "hyvin pian".