BANGKOK - Japanilainen halpakauppaketju Don Quijote aloittaa Aasian laajentumisaallon perjantaina käynnistämällä ostoskeskuksen Bangkokissa, jonka tavoitteena on kasvattaa ulkomaisten myymälöiden lukumäärä 200:een nykyisestä 41:stä.
Suunnitelmissa on avata myymälöitä myös Hongkongissa, Taiwanissa, Filippiineillä ja Malesiassa, ketjuoperaattorin Pan Pacific International Holdingsin toimitusjohtaja Koji Ohara sanoi keskiviikkona.
Donki Mall Thonglor sijaitsee ylellisellä Bangkokin asuinalueella, ja siellä asuu aluksi 34 vuokralaista Pan Pacificin Don Don Donki -halpakauppabrändin ankkuroituna. Ohara ennakoi 2 miljardin jenin (18 miljoonan dollarin) vuotuisen myynnin Thaimaan ensimmäisessä Don Don Donkissa.
"Thaimaa on Kaakkois-Aasian markkinoitavin maa", Pan Pacificin perustajajohtaja ja ylin neuvonantaja Takao Yasuda sanoi keskiviikkona. "Jatkamme useiden myymälöiden avaamista täällä."
Noin 28,000 XNUMX neliömetrin kauppakeskusta operoi Pan Pacificin, thaimaalaisen maalien valmistajan TOA-ryhmän ja japanilaisen parkkipaikkakehittäjän paikallisen tytäryhtiön yhteisyritys.
Thaimaa on Pan Pacificin kolmas ulkomainen laajentuminen Yhdysvaltojen ja Singaporen jälkeen. Japani isännöi yli miljoonaa thaimaalaista turistia vuonna 1, ja monet heistä ostivat matkamuistoja, kuten karkkia ja meikkiä, Don Quijote -myymälöistä, jotka ovat avoinna myöhään.
