Thaimaa on nyt maailman johtava mobiilipankkipalvelujen käyttäjä Thaimaa 4.0 -tien jatkuessa

Tuoreen raportin mukaan Thaimaa todettiin maailman johtavaksi mobiilipankkikäyttäjien joukossa. Global Digital Report 2019 -raportin mukaan alue oli toiseksi kryptovaluuttojen omistuksessa ja kolmannella mobiilikaupassa. Raportin laati merkittävä sosiaalisen median hallintaalusta ja kansainvälinen toimisto.

Global Digital Report 2019:n mukaan Thaimaassa on 49 miljoonaa mobiilin sosiaalisen median käyttäjää eli 71 prosenttia mobiilikäyttäjistä ja 51 miljoonaa aktiivista internetin sosiaalisen median käyttäjää.

Mobiilitilaajia on 92 miljoonaa, levinneisyysaste 133 % ja aktiivisia mobiili-internetin käyttäjiä 55 miljoonaa.

Raportin mukaan Thaimaa on maailman kärjessä Internet-pankkipalveluiden pääsyssä, 74 prosentilla väestöstä, ja seuraavaksi tulevat Ruotsi (71 %) ja Turkki (68 %). Maailmanlaajuinen keskiarvo oli 41 prosenttia.

Thaimaa sijoittui toiseksi, jossa 9.9 prosenttia internetin käyttäjistä omistaa kryptovaluuttoja, jäljessä vain Etelä-Afrikka (10.7 prosenttia), kun taas Indonesia oli kolmas 9.5 prosentin osuudella. Maailmanlaajuinen keskiarvo oli 5.5 prosenttia.
Mobiilikaupan osalta Thaimaa sijoittui kolmanneksi, jossa 71 % internetin käyttäjistä osti jotain verkosta matkapuhelimellaan, jäljessä vain Indonesia (76 %) ja Kiina (74 %). Maailmanlaajuinen keskiarvo oli 55 prosenttia.

Thaimaa sijoittui viidenneksi sähköisessä kaupankäynnissä, jossa 80 prosenttia internetin käyttäjistä osti jotain verkosta millä tahansa laitteella. Seuraavaksi tulevat Indonesia (86 %), Kiina (82 %), Saksa (81 %), Iso-Britannia (81 %) ja maailmanlaajuinen ( 75 %).

Mitä tulee sähköisen kaupankäynnin keskimääräiseen kulutukseen käyttäjää kohti (ARPU), Thaimaa ilmoitti niukoista US$100:sta verrattuna maailmanlaajuiseen keskiarvoon 634$.

Thaimaa sijoittui viidenneksi mobiililompakkokäyttäjistä 41 %:lla Etelä-Korean (55 %), Tanskan (53 %), Kenian (49 %) ja Kiinan (48 %) jälkeen. Maailman keskiarvo on 37 prosenttia.

Sosiaalisessa mediassa vietettyyn aikaan päivässä Thaimaa sijoittui kahdeksanneksi 3.11 tunnilla, kolmen parhaan ollessa Filippiinit (4.12), Brasilia (3.34) ja Kolumbia (3.31), kun taas globaali keskiarvo on 2.16 tuntia.

Thaimaa oli kahdeksas sosiaalisen median levinneisyydessä 74 prosentilla Yhdistyneiden arabiemiirikuntien (99 %), Taiwanin (89 %) ja Etelä-Korean (85 %) jälkeen, kun taas maailman keskiarvo on 45 prosenttia.

Toisella ja kolmannella vuosineljänneksellä 16–64-vuotiaisiin käyttäjiin perustuva maailmanlaajuinen tutkimus osoitti, että viisi aktiivisinta internetin käyttäjille tarkoitettua sosiaalisen median ja messenger-alustaa ovat maailman suurin sosiaalisen median alusta (93 %), jota seuraa maailman suurin videonjako. alusta (91 %).

Maan keskimääräinen päivittäinen aika internetissä millä tahansa laitteella on 9.11 tuntia, josta television katseluun (lähetys, suoratoisto ja tilausvideo) 3.44 tuntia ja musiikin suoratoistoon 1.30 tuntia.

Tämän raportin tulokset ovat linjassa Digitaalisen talouden ja yhteiskunnan ministeriön (DE) havaintojen kanssa.

Aiemmin tänä vuonna OpenGov Asia raportoi, että DE oli paljastanut, että thaimaalainen sähköinen kaupankäynti kasvoi eniten ASEANissa kuluttajakäyttäytymisen muuttuessa vuonna 2018, ja arvioi arvon nousevan jopa 3.2 biljoonaan bahtiin.

Internetin käyttäjien määrä Thaimaassa on kasvanut 4-kertaiseksi viimeisen vuosikymmenen aikana. Lisäksi monet thai-kansainväliset alustat ovat kasvaneet tukemaan verkko-ostajien määrää, samalla kun luottamus sähköiseen maksuun ja nopeampiin logistiikka- ja toimituspalveluihin on lisääntynyt.
Trendit osoittavat, että kasvu jatkuu 5G:n saapuessa luoden uusia innovaatioita, jotka nostavat kuluttajien elämänlaatua.

Tämä suuntaus on lupaava alueen Thaimaa 4.0 -tavoitteiden kannalta, jotka ovat osa hallituksen meneillään olevia digitaalisia muutosponnisteluja, jotka houkuttelevat hakijoita ympäri maailmaa.
Ensimmäinen Thaimaa 4.0:n tavoitteista on taloudellisen hyvinvoinnin varmistaminen.

Tämän tavoitteen puitteissa hallitus pyrkii luomaan arvopohjaista taloutta, jota vetää innovaatio, teknologia ja luovuus. Mallin tavoitteena on nostaa tutkimus- ja kehitysmenot 4 prosenttiin bruttokansantuotteesta, nostaa talouskasvu 5-6 prosentin täyteen kapasiteettiin viidessä vuodessa ja nostaa kansantulo asukasta kohden vuoden 5 5,470 2014 dollarista 15,000 2032 dollariin vuoteen XNUMX mennessä.

Edellä mainitun raportin tulokset osoittavat, että Thaimaa on hyvällä matkalla toteuttamaan Thaimaa 4.0 -aloitteitaan; myönteinen digitaalinen sijoitus auttaa varmistamaan Thaimaan taloudellisen hyvinvoinnin tavoitteet.

 

Tilaa
SOURCEhttps://www.opengovasia.com/thailand-4-0-on-road-to-sucess/
Adam Judd
Adam Judd on TPN Median osaomistaja joulukuusta 2017 lähtien. Hän on kotoisin Washington DC:stä, Amerikasta, mutta on asunut myös Dallasissa, Sarasotassa ja Portsmouthissa. Hänen taustansa on vähittäiskaupan, henkilöstöhallinnon ja toiminnanohjauksen parissa, ja hän on kirjoittanut uutisista ja Thaimaasta useiden vuosien ajan. Hän on asunut Pattayalla kokopäiväisenä asukkaana yli yhdeksän vuotta, on paikallisesti tunnettu ja vieraillut maassa säännöllisesti yli vuosikymmenen ajan. Hänen täydelliset yhteystietonsa, mukaan lukien toimiston yhteystiedot, löytyvät alla olevalta Ota yhteyttä -sivultamme. Tarinoita lähetä sähköpostia osoitteeseen Editor@ThePattayanews.com Tietoja meistä: https://thepattayanews.com/about-us/ Ota yhteyttä: https://thepattayanews.com/contact-us/